Пошук по сайту

Геометрія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Нашого уроку:,, Математика та мистецтво”. Це останній урок з алгебри у цій чверті. Ви добре попрацювали протягом майже трьох місяців І заслужили трохи відпочити. До чого це я веду? А саме до того, що цей урок пройде у незвичній для вас формі, на ньому не буде розв’язано жодної задачі чи приклада

Нашого уроку:,, Математика та мистецтво”. Це останній урок з алгебри у цій чверті. Ви добре попрацювали протягом майже трьох місяців І заслужили трохи відпочити. До чого це я веду? А саме до того, що цей урок пройде у незвичній для вас формі, на ньому не буде розв’язано жодної задачі чи приклада





Мета уроку. Виховувати загальнолюдські цінності: національну свідомість, повагу до національної культури України, уявлення про математику як невід'ємну складову загальнолюдської культури.

Тема нашого уроку: ,, Математика та мистецтво”. Це останній урок з алгебри у цій чверті. Ви добре попрацювали протягом майже трьох місяців і заслужили трохи відпочити. До чого це я веду? А саме до того, що цей урок пройде у незвичній для вас формі, на ньому не буде розв’язано жодної задачі чи приклада. Але я думаю, що він буде для вас повчальним та цікавим.

Понад 200 років тому Конфуцій сказав: ,, Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію ’’. Дещо змінивши слова китайського філософа, отримаємо: ,, Те,що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром’’.

Аналізуючи цей вислів, сьогодні на уроці ви повинні уважно слухати, дивитись в усі очі, обговорювати отриману інформацію, навчатись самому та допомагати своїм сусідам. Дуже часто, майже у кожному класі при вивченні математики,я чую одне й те саме питання:,, Навіщо нам вивчати ту чи іншу тему, хіба нам це буде потрібно в житті ?’’ Дуже часто діти боючись того, що не розв’яжуть задачу чи приклад навіть не беруться іх розв’язувати. Вольдо Емерсон, американський письменник та філософ, сказав :

,,Якщо ви боїтесь, що вас поб’ють, вважайте себе побитим. Якщо ви гадаєте, що не можете, ви не зможете ніколи. Якщо ви вважаєте, що програєте, ви вже програли. Тому, що у всьому світі ми бачимо, що успіх починається з волі людини. Усе залежить від стану розуму. Якщо ви будете вважати, що вас залишать позаду, то це так і буде. Ваші думки повинні летіти високо, щоб дати можливість вам піднятись. Перш ніж ви зможете отримати перемогу, ви повинні бути впевнені в собі. Найсильніший і найшвидший не завжди перемагає у життєвих битвах. Рано чи пізно допомога достається тому, хто вважає, що він все зможе’’.

Ніколи не потрібно боятись братись за яку завгодно роботу, лише наполегливість , бажання та праця допоможуть вам подолати всі труднощі. Діти, у мене до вас таке питання: ,, Як ви вважаєте для чого потрібна математика?” Ви вивчаєте математику протягом усіх років поки вчитесь у школі, а дехто й після школи, навчаючись у інших закладах. Може прав той з вас хто каже, що математика в житті не потрібна…. ( відповіді учнів ).

Завдання на увагу ( назвати де використовують математику)

А ось як написав про математику індійський вчений Маловіра :

,, Наука обчислення високо шанується … в науці про багатство, в музиці й драмі, в кулінарному мистецтві, в медицині, в архітектурі, в поетиці й поезії, в логіці й граматиці і в інших речах. ( Після відповіді показати продовження вислову)Її використовують у зв’язку з рухами Сонця,… із затемненням планет, … рухом Міся – ця. Діаметри і периметри островів, океанів, гір, великі розміри поселень і будівель жи- телів світу, просторів між світами … й усілякі інші вимірювання, все це зробили за допомогою математики.

І от сьогодні , я хочу вам показати де і як в житті , а саме в мистецтві , використовують математику. У наш бурхливий час, коли світ заполонили відео, стерео, побілки, коли видається фантастична кількість періодичних та неперіодичних видань, у той час , коли ви можете годинами просиджувати перед моніторами комп’ютерів чи слухати карколомну музику, саме тоді ви забуваєте про все на світі, а тим більше про математику. Але зараз ми про неї згадаємо, і згадаємо про неї не просто як про предмет, який вивчають у школі. Хто з вас не милувався неповторними орнаментами вишитих українських рушників ( слайд )

Не завмирав перед полотнами живописців

Хто з вас не вслухався у звуки музики чи не блукав вулицями стародавніх міст , захоплюючись чудовими творіннями архітекторів?

Кожен з вас, безумовно, переживав такі хвилини, але жоден з вас у ті моменти не думав про математику. Ви посміхаєтесь. А даремно. Відомий французький архітектор Ле Корбюзьє якось написав: ,, Людині необхідний порядок : без нього всі ї дії втрачають узгодження , логічний взаємозв’язок. Чим досконаліший порядок, тим спокійніше і впевніше почуває себе людина. Творчість є акт упорядкованості ’’.

А як ви вважаєте, чи потрібно людині творчо підходити до кожної справи чи ні? Отже ви мабуть вже зрозуміли, що зараз буде йти мова про математику та творчість, а саме про математику та мистецтво. Серед імен видатних учених є ті, що пов’язані не лише з наукою, а й з мистецтвом. Великий математик, фізик Альберт Енштейн ( слайд) захоплювався грою на скрипці. Говорять,що саме в такі хвилини зароджувались його геніальні ідеї.

Леонардо да Вінчі ( слайд ), автор безсмертної «Джоконди» ( слайд ) був видатним механіком , математиком. Саме він ввів поняття « золотого перерізу». Композиція портрета « Джоконда» заснована на золотих трикутниках, які є частинами зіркового трикутника.

Видатний російський художник писав про свої полотна : « А скільки часу треба, щоб картина утряслась так , щоб змінити нічого не можна було. Справжні розміри кожного предмета знайти треба. Важливо знайти замок, щоб все з’єднати. Це - математика». (Відео ).

Робота у парах .

А тепер я вам пропоную також побути художниками. На кожному столі у вас лежать стрічки та олівці. Я пропоную вам розмалювати їх двома кольорами. ( слайд )

На жаль з цим завданням ніхто не впорався. І не дивно. Адже це знаменита стрічка Мебіуса. І вона має лише одну поверхню. Тому розмалювати її двома кольорами не можливо, так само як і розрізати її на дві частини. Що ж відбувається?

Виступ учня.

Ця стрічка була створена видатним німецьким математиком і астрономом Августом Мебіусом у ХІХ ст. До стрічки Мебіуса зверталися не раз і художники і скульптори. Дуже багато різних малюнків із зображенням цієї стрічки залишив нідерландський художник Ешер. Цілу серію варіантів стрічки Мебіуса створив скульптор Макс Білл. Одне з його творінь – скульптура « Вузол без кінця» - зберігається у Національному музеї сучасного мистецтва у Парижі.

Математика і музика. Здається ці два поняття не мають ні якого зв’язку.

Музика – це математика інтуїції.

Олег Гуцуляк.

З давніх часів до нас дійшов афоризм, що математика і музика – сестри. А здавалося б, що спільного між наукою, яка користується строгою логікою доведень при вивченні природи і музикою – одним із найгарніших видів мистецтва, твори яких складаються у пориві натхнення. Але варто лише на мить задуматися, і зв’язок відразу відшукається. Найяскра- вішим прикладом поєднання математики і музики є дослідження Піфагора, якого всі знають як визначного математика. А те, що він був ще й прекрасним музикантом – відомо далеко не всім. ( Вірш читає учень.)

Это ложь, что в науке поэзии нет.

В отраженьях великого мира

Сотни красок со звуков уловит поэт

В отраженьях великого мира

Сотни красок со звуков уловит поэт

И повторит волшебная лира.

За чертогами формул, забыв о весне,

В мире чисел бродя, как лунатик,

Вдруг гармонию выводов дарит струне,

К звучной скрипке, прильнув, математик.

Настоящий учёный, он тоже поэт,

Вечно жаждущий знать и предвидеть.

Кто сказал, что в науке поэзии нет?

Математичний талант і музичне обдарування дали можливість Піфагору першим здогадатись про існування природного звукоряду. Для того, щоб це довести, Піфагор побудував напівінструмент , напівприлад - МОНОХОРД.


                      МОНОХОРД
                     
         Когда б божественные сферы не звучали,
             Не шелестели б ветром листики дерев,
                Не отражался эхом сладостный напев,
                   Тогда б сердца, остановившись, замолчали...
       
Но во Вселенной нет застывшего звена!
    И даже камень смерть имеет и рожденье,
        И неизбежное меж ними воскрешенье -
            Звучит органом Монохордова струна.
        
Все в этой музыке покорно Переменам,
     И гармоничен ход светил и всех планет,
           Где чередою день и ночь, и да и нет...
                 Спираль Вселенной покоряет этим пленом!
                             
         Когда бы Ты, вдохнув, умчался в небеса,
                 То непременно бы увидел чудеса!     

З монохордом було проведено дуже багато досліджень та експериментів, у результаті яких Піфагор отримав математичне пояснення звучання струни, що коливається: струна по різному звучить залежно від своєї довжини і товщини. Досліди Піфагора лягли в основу науки, яку зараз називають акустикою. Але звукоряд Піфагора був недосконалим. Доско- налим він став завдяки математичним розрахункам Андреаса Веркмейстера – знаменитого органіста і теоретика музики. Ще один цікавий факт. Доведено, що діти, які займаються музикою, краще засвоюють математику, зокрема геометрію. Крім цього, у дітей дуже добре розвинута творча і просторова уява, інтуїція.

Вважаю, що математика – знаряддя, за допомогою якого людина пізнає і підкоряє собі навколишній світ, а також підкоряється їй.
Годфрі Харді ( англійський математик )
Математика проникла у всі сфери нашого життя. Навіть наші модельєри не уявляють свої моделі без комбінацій геометричних фігур та їх переміщень. До нас завітала фірма

«АКИТАМЕТАМ й АДОМ», яка пропонує вашій увазі такі моделі.

Модель 1.

Спідниця трапецієвидна , симетрична відносно серединного перпендикуляра, що проходить через її основу. Відносно цієї осі розміщено дві симетричні кишені, що мають форми трикутника. Спідниця призначена для учнів і студентів. Що здають геометрію та інші дис – ципліни.

Модель 2.

Спідниця прямокутна з внутрішньою складкою типу « бант ». Складку зручніше всього розмістити спереду, або у будь – яких боків. У складку легко можна вписати потрібний матеріал, що не засвоїли на уроках. Для цієї моделі фірма пропонує синусоїдну ходу.

Модель 3.

Новинкою нашого сезону є сорочка типу « газетка ». Модель виконана з однотонного матеріалу, на який наносяться математичні формули по мірі їх вивчення. Вона послужить доброю підказкою на всіх уроках, особливо контрольних.

Модель 4.

Особливу цінність нашої колекції має модель під назвою « Піфагорові штани». Вони рентабельні та зручні в експлуатації.

Ви чули сьогодні багато висловлювань про математику від людей різних професій.

Це були… філософи, математики, художники, вчені, архітектори та інші.

Великий німецький поет і мислитель Й. В. Гете, мав одну пристрасть: ідучи на прогулянки – у поле, в ліс, в гори, він набирав у кишені насіння різних квітів і розсівав його де попало. Повсюди, де він бував, згодом рясніли квіти. Не можна було з певністю сказати, які з них були посіяні поетом,а які виросли самі. Та хіба це важливо? Головне, що у світі більшало краси. Сьогодні ми з вами мали можливість бачити красу і красу математики. Математика виховує нас у красі, навчає нас думати, лаконічно висловлювати свої думки, бачити досконалі форми й витонченість формул. Бажаю вам перемогти всі труднощі в оволодінні математичними знаннями. « Математика – пісня розуму». Тож будемо співати серцем, душею і розумом.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок №8 Тема. Карти знань, їх призначення. Редактор карти знань
Уявіть собі, що ви отримали завдання скласти план роботи на тиждень, з чого ви будете розпочинати, який вигляд буде мати цей план,...

Урок з теми «Текстовий редактор Word»
Перед тим як перейти до нашої теми уроку дізнаємося наскільки добре ви знаєте комп’ютер

Урок 2 Тема. Ламана. Довжина ламаної
Дати учням зразок запису розв 'язування задачі на знаходження довжини ламаної лінії. Вдосконалювати вміння І навички дітей розв...

"Проектувальник-інженер"
Перші свідчення існування проектування зустрічаються вже в Стародавньому Єгипті (досить згадати дуже добре зроблену для того часу...

Нашого уроку «Звертання, вставні слова, словосполучення, речення»....
Отже, у нас сьогодні, діти, урок-подорож. Ми з вами будемо милуватися краєвидами України І виконуватимемо різноманітні завдання....

Урок 17 Тема. Коло Мета. Ознайомити учнів з будовою циркуля, його...
Довести до свідомості дітей, що коло — це замкнена крива лінія,яка є межею круга. Дати учням поняття про радіус кола, як відтань...

Ви тримаєте в руках новий посібник з інформатики. Навчатися за ним...
Навчання за посібником має особливості: для кожного уроку виділено окрему тему, крім того, у посібнику містяться практичні роботи,...

Тема: Лічба в межах 20. Розв’язування задач та прикладів. Урок –...
Мета: закріплювати знання учнів з арифметичних дій додавання І віднімання, формувати навички лічби в межах 20,учити креслити відрізки...

Урок геометрії в 9 класі Тема уроку : Узагальнення та систематизація...
Мета уроку навчальна: систематизувати знання учнів по даній темі, формувати вміння застосовувати вивчені означення та властивості...

Кононенко С. А. Розв’язування до завдань для державної атестації з алгебри 9 клас
Стенди тематичні (Куточок безпеки, Математика Цариця наук, Квадратні рівняння, Вчитися не легко, але цікаво, Формули диференціювання)...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




geo.ocvita.com.ua
Головна сторінка