Пошук по сайту

Геометрія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Програма занять «Моя професія мій життєвий вибір»

Програма занять «Моя професія мій життєвий вибір»





Сторінка1/4
  1   2   3   4

Програма занять

«Моя професія – мій життєвий вибір»




Л.М. Дахно – педагог соціальний Проценківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів


Анотація. Профорієнтаційний тренінг «Моя професія – мій життєвий вибір» спрямований на активізацію інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; оволодіння інструментами для свідомого і відповідального вибору професійної діяльності.


Пояснювальна записка
Кожний випускник навчального закладу, розмірковуючи над своїм майбутнім, перш за все вирішує, яку професію йому обрати. І в цей особливий період життя підлітків, доречною буде допомога у оволодінні навичками самостійного вибору майбутньої професії.

Загальновідомо, що коли змінюється середовище, в якому живе учень, змінюються його уявлення про себе, свої можливості. У зв’язку з цим актуальними є пошуки точок відліку для самоствердження, самовизначення у майбутньому, збільшення стійкості підлітків у ситуації «мінливості» суспільства, ринку праці.

В сучасних умовах необхідно виховувати конкурентноспроможну особистість, яка б мала не тільки високий інтелектуальний розвиток, а й ще була б психологічно підготовлена до виріїв нашого сьогодення.

З метою допомогти учням зорієнтуватися у світі сучасних професій, здійснити професійне самовизначення з урахуванням психолого-індивідуальних особистісних властивостей розроблений профорієнтаційний тренінг «Твій вибір у світі професій».

Завдання:

1) ознайомити з алгоритмом вибору професії;

2) вдосконалити знання учнів з типами професій;

3) діагностувати здібності і нахили учнів.

В програмі тренінгу використовуються вправи, ігри профорієнтаційного змісту, які дають можливість створити позитивне середовище, в якому учні можуть навчатися новим способам дій і поведінковим реакціям; експериментувати з новими стратегіями у вирішенні проблем; усвідомлено поставитися до вибору майбутньої професійної діяльності.

В основу даного тренінгу покладена формула вибору професії «Хочу – Можу – Треба». Учні поступово проходять ряд вправ, набуваючи практичний досвід використання цієї формули при вирішенні проблеми професійного самовизначення.

В тренінгу враховані вікові можливості учнів, їхній життєвий досвід, емоційність сприйняття вправ, практична діяльність школярів. Це забезпечує зацікавленість учнів навчанням.

Тренінг «Моя професія – мій життєвий вибір» розрахований на 6 занять по 1 годині, з періодичністю 1 заняття на тиждень.

Заняття можуть використовуватися як для учнів 9 класів, так і інших категорій учнів, які цікавляться проблемою вибору майбутньої професії. До занять можуть залучатися вчителі та батьки, які можуть бути безпосередньо учасниками групи разом у учнями, або працювати окремою групою.


Очікувані результати:

  • активізація інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; оволодіння інструментами для свідомого і відповідального вибору професійної діяльності у житті.

  • розвиток рівнів усвідомлення учнями «Я-образу» і «Я-образу майбутньої професії»;

  • формування усвідомленого ставлення учнів до дослідження і вирішення проблеми самостійного вибору майбутньої професії: самооцінка індивідуальних можливостей і їхнє співвідношення з вимогами різного типу професійної діяльності на ринку праці;

  • обґрунтований вибір профільних напрямків знань, необхідних для вибору майбутньої професії: самовиховання, само тренінги як професійно важливі якості в процесі навчання; вибір технології і розробка алгоритму професійного самовизначення.


Заняття 1

Тема. Знайомство
Мета: інформувати учасників тренінгу з його метою та завданнями; вивчити загальний рівень обізнаності з теми «Професії»
Обладнання: плакат «Дерево очікувань», стікери, маркери

ХІД ЗАНЯТТЯ


  1. Знайомство. (5 хв. )

Представтеся, назвіть, що ви вмієте робити найкраще (співати, танцювати, готувати тощо).

  1. Інформування про мету та завдання програми.(5 хв.)

Наші заняття спрямовані на те щоб підготувати вас до самостійного вибору майбутньої професії на основі ваших індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці.

  1. Обговорення й прийняття основних правил роботи у групі.(5 хв.)

  2. «Дерево очікувань» (5 хв.)

  3. Інформаційне повідомлення (10 хв.)

Сформулювати правила вибору професії дуже просто: необхідно, щоб фах відповідав, схильностям, потенціалу, здібностям людини, щоб він був потрібен суспільству.

«ХОЧУ» - інтереси і нахили, що часто визначають вибір професії. Інтерес – це прагнення до пізнання, бажання ознайомитися з певним предметом, явищем, вивчити його. Обрати професію за інтересами – означає обрати, те що подобається, приваблює. Слід врахувати, що людина може зацікавитися і тими професіями, до яких найменш здібна, наприклад наслідуючи товаришів, вступити до одного закладу за компанію, або ж звернути увагу на модний фах. У такому випадку вибір не може бути правильним.

«МОЖУ» - здібності, індивідуально-психологічні особливості, стан здоров’я. Здібності – сукупність індивідуально-психологічних особливостей людини, які є передумовою успішного виконання певних видів діяльності. Розрізняють спеціальні та загальні здібності. Загальні здібності необхідні для широкого кола занять. До них належать працьовитість, кмітливість, уважність, цілеспрямованість. Спеціальні здібності забезпечують успіх у вузькому колі видів діяльності. До таких, наприклад, належать зорова пам'ять, розуміння людей, добре розвинена чутливість рук тощо. Основними з них є мислення, пам'ять, увага, темперамент, характер тощо.

Обираючи професію слід відповісти не лише на запитання «Чого я хочу» і «Що я можу?», але й «Що потрібно іншим?». Правильний вибір професії - не тільки особиста справа, тому необхідно враховуваии потреби ринку праці.

«ТРЕБА» - потреби ринку праці, тобто професія має бути актуальною.



  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Вибір професії це друге народження людини. Від того, наскільки влучно...
Вивчаємо довідники, намагаємось все врахувати, дізнатися якомога більше про майбутню професію…Хтось хоче знайти роботу,яка дала б...

Дворівнева програма з геометрії для 7х класів загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх класів пропонується природне продовження вивчення І поглиблення знань учнів з геометрії на позакласних заняттях....

1. Що таке покликання до праці вчителя? Як воно формується?
Як І всяка кваліфікована, цілеспрямована, планомірна І систематична праця, виховання людини є професією, спеціальністю. Але це особлива,...

Розклад занять учнів з особливими потребами по фастівській зош І-ІІІ ступенів №5

Лекційного заняття з дисципліни “Технічна механіка”
Основна мета інтегрованих занять – систематизація знань та умінь студентів з різних дисциплін для формування гнучкого професійного...

Розклад занять
Харківської загальноосвітньої школи i-iiiст. №101 Харківської міської ради Харківської області

Мій родовід Яке дерево, такі й віти
З дитинства я чула розповіді про героїчні вчинки моїх прадідів. Але у ранньому віці я не розуміла значущості цих вчинків. Вони для...

Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя І творчість, світоглядні
На минулому уроці ви розглядали життєвий І творчий шлях Миколи Вороного, проаналізували декілька його поезій. Домашнім завданням...

Уроках математики в початкових класах
При вивченні математики це, насамперед, означає,що навчання повинно спиратися на власний життєвий досвід дітей, а педагогічний процес...

Побажання та запитання прохання надсилати за адресою: apostolovakiev1@rambler...
За добу до дощу Петрик завжди чихає. Сьогодні він чхнув. Чи правда, що завтра піде дощ?



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




geo.ocvita.com.ua
Головна сторінка