Пошук по сайту

Геометрія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Конкурс «Твоя зоряна година» 9 клас Тема: Видатні вчені-математики

Конкурс «Твоя зоряна година» 9 клас Тема: Видатні вчені-математики





Математична гра-конкурс

«Твоя зоряна година»

9 клас
Тема: Видатні вчені-математики.

Мета уроку: поглибити знання учнів з історії математики; розвивати інтерес до вивчення математики, логічне мислення, удосконалювати навички роботи із довідковою літературою, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати цілеспрямованість, впевненість в своїх знаннях, виховувати свідоме відношення до придбання знань, які допомагають перемогти.

Обладнання:

  • Портрети вчених математиків;

  • Зірочки (20 шт);

  • Таблички із номерами (1,2,3,4) до 20 шт.;

  • Презентація (наочність доповідача);

  • Медалі (шоколадні монети);

  • Таблиці для роботи журі.


І. Організаційний момент. Пояснення умов гри.
В грі будуть приймати участь 5 учасників, всього відбудеться 4 відбіркових тури, які повинні пройти наші учасники. По закінченні кожного туру, учасник який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри, отримує невеличкий приз. Групи підтримки на протязі гри відповідає разом з учасниками, у разі правильної відповіді учаснику дають зірочку. Якщо вибуває учасник, то вибуває з гри і його підтримка. Перед кожним туром ведучий консультує учасників про правила відповідей на запитання.

Переможця нагороджуємо грамотою.

До основної гри проводимо відбірковий тур, щоб вибрати 5 учасників.
ІІ. Відбірковий тур.
Дайте відповіді на 20 запитань, за кожну правильну – 1 бал, вибираємо учнів з найбільшою кількістю балів.

Вікторина:

  1. На якій фігурі заснована форма будь-якої сніжинки?

  2. Які «математичні» сузір’я ви знаєте?

  3. Яку країну Європи її жителі називають «наш шестикутник»?

  4. Географічний конус – це …

  5. Багатогранник з Єгипту – це …

  6. Яку форму мають бульйонні кубики?

  7. Назвіть музичну міру довжини.

  8. Ім’я який казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини?

  9. Яка домашня птиця добре знає і дуже часто називає одиницю вимірювання земельної площі, що дорівнює 10 000 м2?

  10. Назвіть міру для лиха і родзинок.

  11. Як називається перпендикуляр до рейок?

  12. Чи можна при множенні отримати нуль?

  13. До одноцифрового числа, більшого за 0, дописали таку ж цифру. У скільки разів збільшилось число?

  14. Чому дорівнює сума кутів квадрату?

  15. Як називається перша координата числа?

  16. Як одним словом називають суму сторін многокутника?

  17. Що таке абак?

  18. Напрямлений відрізок прямої?

  19. Твердження, яке приймають без доведення?

  20. Скільки мандрівок здійснив Колумб до берегів Америки?

Підводяться підсумки вікторини, обираємо 5 учасників гри.
ІІІ. Гра «Зоряна година»

Отже, починаємо, бажаємо всім успіху.

І тур

Перед вами портрети 4-х великих вчених математиків різних часів. Ці портрети розташовані у порядку зростання років6 від століть до н.е. до сучасних днів, але серед такого розташування є помилка, треба її виправити. А для цього треба поміняти місцями два портрети, щоб закономірність була правильно.
Запитання 1. Покажіть номери цих портретів.

1-Піфагор 2-Фалес 3-Евклід 4-Вієт
Відповідь: Треба підняти таблички з номерами 1 і 2 (тим учасникам, які відповіли вірно, видається зірочка).
Доповідач. (Історична довідка, показано по століттям роки життя видатних математиків).

Піфагор жив у 580-500 р. до н.е.

Фалес жив у 640-548 р. до н.е., а значить раніше Піфагора.

Евклід жив у ІІІ столітті до н.е.

Вієт жив у наш час (1540-1603).

Запитання 2. Перед вами портрети вчених математиків, яких можна вважати довгожителями (кожний з них прожив більше 70 років). Портрети розташовані у порядку зростання тривалості їхнього життя (від 70 років і більше), але серед такого розташування є помилка. Які два портрети треба переставити місцями, щоб ця закономірність була правильною.

  1. Архімед 2- Піфагор 3- Гаусс 4- Фалес


Відповідь. Таблички 2 і 3.

Архімед – 75 років

Піфагор – 90 років

Гаусс – 88 років

Фалес – 100 років.
Доповідач. Історична довідка.

Серед вчених математиків є багато довгожителів.

70 років – Кулік, Вінер, Лейбніц;

75 років – Кардано, Архімед;

76 років – Ейлер;

78 років – Галілей;

80 років – Платон;

84 роки – Жордан, Діофант;

88 років – Гаусс;

90 років – Піфагор;

Близько 100 років – Фалес.
Запитання 3. Більшість вчених, портрети яких ви бачите – це стародавні греки, але один із них іншої національності. Хто це?

1 – Архімед 2 – Гаусс 3 – Піфагор 4 – Фалес
Відповідь. Табличка № 2 (Гаусс)
Доповідач. (Історична довідка, діаграма). Карл Фрідріх Гаусс – німець. Як видно із даної діаграми, серед 80 досліджуваних осіб – математиків: із Росії та Німеччини по 7 осіб, із бувшого Радянського Союзу – 10 осіб, французів – 13 осіб та ін.
Запитання 4. Всі вчені-математики внесли великий вклад не тільки в чисту математику, вони були філософами, геометрами, механіками, астрономами. Як на ваш погляд, хто з цих математиків був першим астрономом?

1 – Архімед 2 – Гаусс 3 – Піфагор 4 – Фалес
Відповідь. Табличка № 4 (Фалес).
Доповідач. (Історична довідка).

Фалес Мілетський – вчений-матеріаліст, родоначальник грецької математики, займався також питаннями астрономії, мете реології і фізики. Історики вважають, що Фалес першим ознайомив греків з геометрією і що він був першим грецьким астрономом. Платон згадує, що Фалес, спостерігаючи зірки, спіткнувся і упав в колодязь. Очевидиця цього випадку, прекрасна рабиня, сказала, кепкуючи, що Фалес хотів побачити те, що відбувається на небесах, але не помітив того, що знаходиться у нього під ногами.

Після цього конкурсу вибуває учасник із найменшою кількістю зірочок.
ІІ тур (4 учасники)

Запитання 1. За результатами досліджень четверо математиків мали свої школи: Фалес, Піфагор, Платон, Евклід.

  1. Фалес – філософська школа у Мілеті;

  2. Піфагор – «Піфагорійській союз» у Кротоні;

  3. Платон – «Академія» - філософська школа в Афінах;

  4. Евклід – школа в Александрії.

Над дверима якої з цих шкіл було написано: «Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрію».

Відповідь. Табличка № 3 (школа Платона).
Доповідач. Історична довідка.

Платон в Афінах заснував свою філософську школу в приміському саду, що називався Академією. Через це саму школу Платона і багато інших наукових закладів почали називати академіями. Для старовинних вчених математика насамперед була геометрією, тому на будинку, в якому Платон проводив заняття зі своїми учнями, і було зроблено цей напис: «Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрію» В «Академії» Платон викладав 30 років.
Запитання 2. Школа Піфагора, так званий «Піфагорійський союз», існувала 30 років. Школа була одночасно і філософською, і політичною партією, і релігійним братством. Статут піфагорійського союзу був дуже суворим. Кожний, хто вступав до нього, відмовлявся від особистої власності на користь союзу, зобов’язувався е проливати крові, не вживати м’ясної їжі і таке інше. Частину членів цього союзу називали математиками, а частину – акузматиками.

Кого у піфагорійському союзі називали акузматиками?

  1. Тих, хто не знав математику.

  2. Тих, хто знав математику.

  3. Учнів, які дотримувались ідеалістичних поглядів.

  4. Учнів із матеріалістичними поглядами.


Відповідь. Картка № 3 (учнів з ідеалістичними поглядами).
Доповідач. Історична довідка.

В статуті Піфагорійського Союзу ще було сказано: «Берегти таємницю вчення свого вчителя». За філософськими поглядами Піфагор був ідеалістом, відповідно д чого вважав, що числа становлять містичну суть речей, математичні абстракції таємниче керують світом, встановлюють в ньому певний порядок. Відкриття несумірних відрізків трималось у страшенному секреті.

Гіпас Месопотамський, один із членів Піфагорійської школи, після смерті Піфагора додав дещо своє до вчення Піфагора, насмілився поділитися про це з іншими. Це було порушення правил Піфагорійської школи. Пізніше послідовники Гіпаса стали називати себе «математиками» на протилежність «акузматикам», які суворо дотримувались ідеалістичних поглядів свого вчителя. Обидві ці течії потім жорстоко боролися одна з одною.
Запитання 3. Хто була перша жінка-математик?


  1. Софі Жермен.

  2. Софія Ковалевська.

  3. Гортензія Лепот.

  4. Гіпатія Олександрійська.


Відповідь. Картка № 4. Гіпатія Олександрійська.

Доповідач. Історична довідка.

Гіпатія Олександрійська жила близько 370-415 р. н.е., жінка-філософ, математик і астроном, дочка Олександрійського математика Теона. Під керівництвом свого батька і викладачів школи Гіпатія здобула блискучу освіту. Вона була надзвичайно розумна, красномовна і вродлива. Гіпатія не прийняла нової на той час християнської віри, залишалась вірною релігії своїх предків-язичників, за це головний її ворог – Олександрійський епіскоп Кирило – підмовив ченців організувати над нею розправу. Гіпатію вбили, а потім спалили на вогнищі.

Після цього конкурсу вибуває учасник із найменшою кількістю зірочок.

ІІІ тур (3 учасники)

Запитання 1. Вчені математики через свої праці у галузі математики прославились на весь світ, навіть їх сучасники визнавали їх велич і по заслузі називали їх батьками, королями, музами математики.

Кого із великих вчених математиків називали «Король математики»?

  1. Піфагора.

  2. Вієта.

  3. Гаусса.

  4. Евкліда.

Відповідь. Картка № 3. Гаусса.
Запитання 2. Кого із великих математиків називали «батьком алгебри»?

  1. Гаусса.

  2. Галуа.

  3. Вієта.

  4. Декарта.


Відповідь. Картка № 3. Вієт.
Доповідач. Історична довідка.

Це саме його іменем названа знаменита, у віршах оспівана, теорема Вієта, про корені квадратного рівняння. Франсуа Вієт знаменитий французький математик, «батько алгебри» за професією був адвокатом на службі короля Генріха ІУ. Незважаючи на зайнятість службою, він настільки захоплювався математикою, що іноді просиджував над задачами по три доби без їжі і сну.
Запитання 3. Кого з великих математиків називали «батько кібернетики»?

  1. Вівіані.

  2. Вінера.

  3. Вальмеса.

  4. Вейєрштрасса.


Відповідь. Картка № 2. Вінер.
Доповідач. Історична довідка.

Вчений Норберт Вінер «батько кібернетики». У 1848 році вийшла його книга «Кібернетика», яка мала великий вплив на розвиток математичних наук. 1848 рік вважається роком народження кібернетики. Вінер написав дві книжки про своє життя «колишній вундеркінд» та «Я математик».
Запитання 4. Кого із жінок-математиків назвали «небесною музою»?

  1. Софі Жермен.

  2. Гортензію Лепот.

  3. Гіпатію Олександрійську.

  4. Софію Ковалевську.


Відповідь. Картка № 4. Софія Ковалевська.
Доповідач. Історична довідка.

Софія Василівна Ковалевська прославила російську науку. Вона дістала всебічну домашню освіту і виявила великий потяг до наук, особливо до математики. Була за кордоном. Брала приватні уроки у Вейєрштрасса, так як жінкам навчатися в університеті було заборонено. У 24-річному віці їй було присвоєно ступінь «доктора філософії» з найвищою похвалою без захисту дисертації за три її наукові роботи. Англійський меценат Джорж Сільвестр написав в її честь сонет, в якому назвав її «небесною музою».

Після цього конкурсу вибуває ще один учасник.

ІУ тур (2 учасники)
Завдання. Із 15 літер: А, О, Е, І, У, И, Н, С, Д, Г, Р, Л, Т, Б, К за одну хвилину скласти якомога більше математичних термінів (букви можуть повторюватись). Додатково присуджується зірочка за слово з найбільшою кількістю букв і найбільшу кількість складених слів.

Варіанти відповідей:

  1. Бісектриса – 10 літер.

  2. Градус – 6 літер.

  3. Радіан – 6 літер.


ІУ. Підведення підсумків гри і нагородження переможців.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конкурс великі математики І видатні учені
Учитель представляє команди, їхніх капітанів. Гра складається із шести геймів (періодів). Кожен гейм представляє один з ведучих

Класна година

Урок № Розділ: Вектори. Тема: Скалярний добуток векторів Тема
Обладнання: конспект уроку, кольорова крейда, підручник геометрія 9 клас, А. Г. Мерзляк

Урок № Розділ: Вектори. Тема: Множення вектора на число Тема
Обладнання: конспект уроку, кольорова крейда, підручник геометрія 9 клас, А. Г. Мерзляк

Про міський конкурс творчо-пошукових робіт з геометрії «Студія геометричних...
У 2014 році на базі Криворізької гімназії №49 Жовтневого району вчетверте буде проведено міський інтелектуальний конкурс творчо-пошукових...

Тернопільський національний економічний університет на правах рукопису бойко зоряна михайлівна
Вступ

Конкурс «Математична газета»
Мета: Залучення учнів до активної пізнавальної діяльності, розширення їх математичного кругозору, пробудження в них кмітливості,...

Конкурс. Розминка
Мета: розширити знання учнів з математики; сформувати уявлення про те, який багатогранний математичний світ; розвивати уяву, мислення,...

Конспект уроку. 5 клас. Тема: «Прямокутник. Квадрат. Трикутник. Прямокутний паралелепіпед»
Тема: «Прямокутник. Квадрат. Трикутник. Прямокутний паралелепіпед» Урок перший з даної теми

Урок № Розділ: Вектори. Тема. Додавання векторів
Обладнання: конспект уроку, кольорова крейда, підручник геометрія 9 клас, А. Г. Мерзляк



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




geo.ocvita.com.ua
Головна сторінка